tirsdag 10. juni 2008

Olé, olé

Og dermed var sommerens Samba-møte unnagjort, og det var jo en særdeles fin opplevelse (selv om man måtte sitte og pille reker til den store gullmedaljen, og slikt blir man jo ikke mett av!) …

Øyvind Torseter synes jeg var en interessant foredragsholder (selv om det kanskje ikke var det største trøkket i framføringen hans).

Av en eller annen grunn hadde jeg sett for meg en helt annen (og eldre fyr), men sånn er nå det.
Han leste i hvert fall hele ”Klikk!” som er den av bøkene hans jeg liker best, og fortalte litt om forskjellige teknikker han brukte for å lage bilder. Film ble det til og med tid til!

Og så var det Lene Ask, og der var det entusiasme for alle penga!
Var det bare jeg som tenkte at den dama må man få til en ungdomsskole så fort som mulig?
Det ble highlights fra ”Hitler, Jesus og farfar” + noen bilder fra ”Ville Wilma” og en bok som visstnok kommer som heter noe sånn som ”Familien Rotle flytter” …

Men det som sitter fast etter dette Samba-møtet var guiden på Oscarsborg som snakket på inn og utpust om ting jeg ikke husker nå, men det var et eller annet med kanoner og torpedoer og jorddekkede murer med mer med mer, og han joggende foran og en gjeng bibliotekarer luntende etter. Jeg er fremdeles sliten og litt ør.

Alt i alt: Alle er vel enige i at det var en fin tur til et veldig koselig og egentlig temmelig upraktisk bibliotek.

Var det noen som tok bilder fra møtet?

5 kommentarer:

Fama sa...

Fint med litt oppdatering for oss som ikke kunne være med i går! Tar med tipset om Lene Ask videre til ungdomsskolene. De er jo alltid helt ville hvis flere fag kan kombineres, her blir det vel både norsk og kunst og historie? (Finnes det et eget fag som heter fantasi og indre utvikling?)

Unknown sa...

ja - det var veldig bra i går. Lene Ask var flott for ungdom - morsomt.

Torseter -hans bok KLIKK var bra- lett å anbefale til lånere, men hadde lyst å spørre ham hvorfor han måtte bruke "drittfolka" i boka FOR EN NEVE HAVRE. Jeg synes det er vanskelig for meg å anbefale å lese høyt. Hva synes dere om å lese høyt bøker med norsk banne ord?

Anonym sa...

Enig i at Lene Ask var fantastisk inspirerende. Veldig morsom og veldig personlig framstilling. Har ikke hørt om henne før jeg, men må si jeg ble positivt overrasket!

Ja, jeg tok noen bilder. Skal jeg legge de ut her? Hvordan gjør jeg det i så fall?

Hilsen Siri Ann på Strømmen

HPL sa...

Siriann: Har jeg sendt en invitasjon til deg slik at du kan logge deg på blogger.com og skrive innlegg?
Hvis ikke, kan du sende bildene til epostadressen min og så kan jeg legge de ut for deg.

siriann sa...

Hei Hans Petter!

Jeg tar med fotoapparatet i morgen, så prøver jeg å laste ned bildene eller sender de til deg.

Hilsen Siri Ann